KORZYŚCI Z POŁĄCZENIA PROGRAMU HOTELOWEGO Z BOOKINGIEM
Zapewne każdy działający w branży hotelarsko-noclegowej doskonale już wie, co to jest ten cały booking.com. Niby współpraca z tym serwisem rezerwacyjnym wydatnie zwiększa liczbę klientów i obłożenie obiektu, ale już warunki sprzedaży budzą silne emocje. Z odpowiednio dobranym programem hotelowym większość bolączek bookingu można odesłać w zapomnienie.
Skutki overbookingu
Wprawdzie system komputerowy nie wpłynie – w każdym razie nie bezpośrednio, o czym niżej – na kilkunastoprocentową prowizję, jaką zwykł liczyć sobie opisywany serwis, ale już ryzyko podwójnych rezerwacji wyeliminuje całkowicie. Booking bardzo nie lubi odwoływania pobytu gościa, który korzystał z ich serwisu. Wykreślanie gości którzy dzwonili na recepcję, “bo jednak nie mamy wolnych” miejsc też kiepsko wygląda. Z programem hotelowym nie ma mowy o takich sytuacjach. Automat błyskawicznie synchronizuje dostępność w extranecie, na grafiku recepcyjnym i wszystkich innych miejscach, w których klienci mogą zarezerwować pobyt.
I jeszcze słówko na temat obniżenia wysokości prowizji dla booking.com: channel manager NFHotel pozwala równie swobodnie korzystać z innych kanałów sprzedaży w internecie, jak choćby rezerwacji online na własnej stronie www, w mediach społecznościowych czy modułu “wklejanego” do portali z ogłoszeniami. Program hotelowy po prostu zwiększa szansę pozyskania klienta bez pośrednika.